3 september 2013

Det är inte dagens datum men de är ett datum som jag vill minnas och dela med mig av.


Jag och Marika var och gymmade på morgonen och sedan åkte vi hem till oss och jag bjöd på salladslunch.
Sen skulle vi åka in till Borlänge och lämna kaminen till Häggen så att vi kunde få den fixad så vi kan börja elda snart och så skulle vi lämna av Marika. Precis när vi ska åka säger Anders till nig;
- Har du med dig kläder för att plocka svamp.
- nej, å! Då måste jag ju gå in och leta. å nej å måste jag.
Typ. Jag hade under ett svagt ögonblick någon gång under sommaren lovat att jag iaf skulle följa med en gång och plocka svamp. Det blev alltså nu. In och hämta bättre kläder och sen bar de av till Borlänge, dumpade av Marika och sen upp till mamma. Väl där hittade jag min syster som låg och power napade.
- Nu ska vi ut och plocka svamp!
- men jag hatar att plocka svamp, sa Fanny.
- det gör jag också, de är därför du ska följa med så vi kan ha tråkigt tillsammans.
Och så blev de. Ut i skogen!

Det var dåligt med svamp till en början Fanny och Anders hittade någon enstaka men i det stora hela var de rätt värdelöst. Men ju längre ner vi kom ju mer hittade vi.

Helt plötsligt hittade vi ett ställe med jätte mycke svamp och både jag Fanny och Anders satt på knä och plockande.
- Titta här då! Sa Anders
Jag tittar där han pekar och där är de en liten svart låda med världens finaste ring!
- SKOJJAR DU?!
- Nej, vill du förlova dig med mig?
- Såklart! Sa jag och kastade mig runt halsen på Anders och fällde kanske en liten tår.

- villken hand har man ringen på då? Frågade jag.
- höger! Jag har sett på jätte mycke kärleksfilmer! svarade Fanny.
Så Anders trär på ringen på höger hand och Fanny knäpper kort och jag bara ler.

Det vart inte mycket så mer svampplockning jag gick mest och glodde på ringen. Men jag tyckte de kändes fel med höger så när vi satte oss i bilen googlade jag. Fel hand såklart!
Men vad gör de! Jag har ju äntligen fått min ring och 16 augusti 2014 blir de bröllop!

https://cdn1.cdnme.se/3927236/6-3/pic_52381b5e9606ee2f4f170f66.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/3927236/6-3/pic_52381b77ddf2b352d829c25a.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/3927236/6-3/pic_52381b799606ee2f4f170f6d.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Maria

Vi har våra på vänster hand :)

2013-09-18 @ 10:16:04
URL: http://majiaanyberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0